woensdag, 06 juli 2022 11:53

Nautische Markt in Maassluis op 17 juli 2022

door Chris Zweers

MAASSLUIS | In het kader van 150 jaar Nieuwe Waterweg is er zondag 17 juli 2022 een nautische markt op het Schanseiland in Maassluis. Op deze markt zullen nautische ambachten aanwezig zijn en kunnen spullen gekocht worden met een maritiem karakter.

Als entertainment zullen Die Maeze Sanghers optreden alsmede een optreden van het Gewestelijk Senioren Orkest. Tussendoor zullen er optredens zijn van een zeemeermin.

De markt wordt gehouden op het grasveld aan de Breugomslop en duurt van 13.00 tot 17.00 uur.

Tijdens deze markt zal de beurtvaarder Jansje demonstraties geven van het laden en lossen zoals dit in vroegere tijden gebeurde en krijgt Maassluis bezoek van de Vlaardingse zeillogger Balder VL92. De oudste, varende zeillogger.

► Dit schip is te bezichtigen. Grijp deze unieke kans om dit enige nog zeilende Nederlandse logger.